یکتاس

ارتباط ازدواج با اندازه شکم آقایان

رابطه جنسی و افزایش وزن

با همه این فواید، چرا بسیاری از خانم‌ها و آقایان فکر می‌کنند بعد از شروع زندگی مشترک و برقراری رابطه جنسی، وزنشان اضافه شده و به اصطلاح شکم پهلو می‌آورند؟ در این مقاله همه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا ارتباطی بین چاقی و رابطه جنسی وجود دارد یا خیر. رابطه جنسی و افزایش وزن چه ارتباطی باهم دارند؟ واقعا ازدواج می‌تواند مقصر چاقی و افزایش وزن باشد؟ این‌که فرد در زندگی مشترک‌اش از نظر جنسی فعال باشد و رابطه جنسی منظم داشته باشد، بدونِ شک فواید زیادی برای او دارد. این‌که با آزمایش منظم سطح هورمون‌هایتان را چک کنید فوق‌العاده مفید خواهید بود؛ اما اگر تاکنون فرصت انجام این کار را پیدا نکرده‌اید، علائمی که در زیر معرفی می‌کنیم، نشان‌دهنده مشکلات و عدم تعادل هورمونی باشد:.

چاقی غیرمنتظره می‌تواند با عدم تعادل هورمونی ممکن است مربوط به سندرم پلی کیستیک تخمدان (PCOS)، یائسگی زودرس یا زیاد و کم بودن هورمون‌های جنسی – استروژن، پروژسترون، تستوسترون یا DHEA (آندروژن) مرتبط باشد. این هورمون باعث می‌شود تا رابط‌هایتان گرم‌تر شده و شیر داخل سینه زنان ترشح شود؛ اما این مسئله نیاز به بررسی بیشتر دارد، در انتهای مقاله ارتباط هورمون و چاقی را به‌طور جامع بررسی خواهیم نمود. اما در کل رابطه جنسی کالری‌سوزی چندان عجیب و غریبی ندارد و به پای ورزش و بدنسازی نمی‌رسد؛ اما موجب افزایش وزنتان هم نخواهد شد، مگر در یک صورت و آن هم این‌که مشکلات هورمونی داشته باشید.

تنها نکته مشترکی که می‌توانید بین چاق شدن و رابطه جنسی بیابید، مشکلات هورمونی است که در صورت مشاهده یکی از علائم بالا بهتر است با آزمایش سطح هورمون‌ها خیالتان را از این بابت راحت کنید. عوامل بسیار زیادی در برهم خوردنِ تعادل هورمون‌ها نقش دارد، مثلاً ممکن است این مشکل به ژنتیک، استرس، تغذیه، سبک زندگی و حتی دیگر هورمون‌های موجود در خونتان مربوط باشد. همان‌طورکه در این مقاله خواندید، رابطه جنسی و افزایش وزن هیچ ارتباطی باهم ندارند! حتی از طرف دیگر می‌توان گفت که رابطه جنسی باعث کالری‌سوزی بیشتر هم خواهد شد. این یک افسانه رایج ولی کاملا اشتباه است! صرف مسئله ازدواج یا رابطه جنسی شما را نه چاق می‌کند و نه لاغر؛ اما ازدواج یک تغییر بزرگ در شیوه زندگی افراد است.

ارتباط جالب اندازه شکم آقایان با ازدواج

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. دکتر کاظمی در پاسخ به این سوال می‌گوید: زنان تازه ازدواج کرده هم دچار تغییر الگوی زندگی می‌شوند، اما از جهت علمی، تغییرات الگوی غذایی در خانم‌ها موجب تغییر در هورمون استروژن در آنها می‌شود و این عامل موجب می‌شود که تجمع چربی در تازه‌عروس‌ها در پایین تنه آنها اتفاق بیفتد، اما در مردان چون این هورمون نقشی ندارد، افزایش چربی به بزرگ‌تر شدن شکم مردان منجر می‌شود. اما دکتر جعفریان تصریح می‌کند: لاغری موضعی واقعا معنا ندارد و حتی اگر با دستگاه‌های ماساژدهنده، اندازه شکم شما کمی کوچک‌تر شود، در دراز مدت باز هم شکمتان به شکل سابق برمی‌گردد؛ حتی روش لیپوساکشن (خارج‌کردن چربی از یک قسمت بدن با کمک دستگاه‌های مکش) نیز راه درمان بزرگی شکم مردان نیست و این روش تنها در یک بازه کوتاه‌مدت، نتیجه‌اش باقی می‌ماند.

این متخصص رژیم‌های غذایی با اشاره به خطرات جانی برخی از این روش‌های کوچک‌کردن شکم می‌گوید: استفاده از لیزر برای از بین بردن چربی‌های شکم نیز نه تنها اثری کوتاه‌مدت داشته و شکم را کوچک نمی‌کند، حتی این روش خطرناک ممکن است موجب شود چربی از شکم به سایر نقاط حساس بدن مثل قلب برسد و تهدید جانی برای فرد استفاده کننده از لیزر به وجود بیاورد. وی تصریح می‌کند: راهکار دائم و مطمئن برای رها‌شدن از شکم‌های بزرگ پس از ازدواج، تغییر رفتار تغذیه‌ای و تغییر سبک زندگی است، به گونه‌ای که تلاش کنیم تا می‌توانیم ورزش کنیم، از غذاهای آماده، چرب، شیرین و حجیم کمتر استفاده کنیم و از همه مهم‌تر این‌که دانش تغذیه‌ای‌مان را درباره تاثیر مواد غذایی مختلف بر سلامت بدن، بالاتر ببریم.

و اما راه‌ حل قطعی اگر شما هم تازه‌دامادی هستید که پس از گذشت چندماه یا حتی گذشت چند سال از ازدواج، به این مشکل فراگیر دچار شده‌اید و شکل ظاهری شکمتان شما را آزار می‌دهد، احتمال دارد که بخواهید برای رهایی از این وضع، دست به دامان لاغری‌های موضعی بشوید. این متخصص تغذیه توضیح می‌دهد: ما در الگوهای علمی تغذیه می‌گوییم که شکل چاقی در مردان به صورت سیب و در زنان به صورت گلابی است و به همین دلیل است که معمولا زنان تازه ازدواج کرده با مشکل چاقی شکم روبه‌رو نیستند. وی توضیح می‌دهد: دو نفری که با هم زندگی مشترک دارند، از لحاظ الگوی غذایی روی همدیگر تاثیر می‌گذارند و مثلا شاید برخی زوج‌ها در زندگی مجردی‌شان از غذاهای چرب یا شیرین کمتر استفاده کرده باشند، اما حالا با مشترک شدن غذاها، احتمال این‌که یکی از زوج‌ها به طور ناخواسته به الگوی غذایی همسرش تمایل پیدا کند، بسیار زیاد است، به خصوص اگر آن الگوی غذایی موجب چاقی شود.

ارتباط ازدواج با اندازه شکم آقایان

ایشون توضیح میده: دو نفری که با هم زندگی مشترک دارن، از دید الگوی غذایی روی همدیگه تاثیر می ذارن و مثلا شاید بعضی زن و شوهرا در زندگی مجردی شون از غذاهای چرب یا شیرین کمتر استفاده کرده باشن، اما حالا با مشترک شدن غذاها، احتمال این که یکی از زن و شوهرا به طور ناخواسته به الگوی غذایی همسرش تمایل پیدا کنه، خیلی زیاده، به خصوص اگه اون الگوی غذایی موجب چاقی شه. دکتر کاظمی در جواب به این سوال میگه: زنان تازه ازدواج کرده هم دچار تغییر الگوی زندگی می شن، اما از جهت علمی، تغییرات الگوی غذایی در خانوما موجب تغییر در هورمون استروژن در اونا می شه و این عامل موجب می شه که تجمع چربی در تازه عروسا در پایین تنه اونا اتفاق بیفته، اما در مردان چون این هورمون نقشی نداره، افزایش چربی به بزرگ تر شدن شکم مردان منجر می شه.

اما دکتر جعفریان تصریح می کنه: لاغری موضعی واقعا معنا نداره و حتی اگه با دستگاه های ماساژدهنده، اندازه شکم شما کمی کوچیک تر شه، در دراز مدت بازم شکمتون به شکل قبلی برمیگرده؛ حتی روش لیپوساکشن (خارج کردن چربی از یه قسمت بدن با کمک دستگاه های مکش) هم راه درمان بزرگی شکم مردان نیس و این روش تنها تو یه بازه کوتاه مدت، نتیجه اش باقی می مونه. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کمتر شدن نقش ورزش در زندگی متاهلی مردان ایرونی میگه: بیشتر مردان ایرونی پس از ازدواج تلاش می کنن درآمد بیشتری به دست بیارن و زمان بیشتری رو در محل کار بگذرونن که همین موضوع موجب می شه زمان کمتری رو به ورزش اختصاص بدن و در نتیجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافه وزن می شن.

این متخصص رژیمای غذایی با اشاره به خطرات جانی بعضی از این روشای کوچیک کردن شکم میگه: به کار گیری لیزر واسه نابود کردن چربیای شکم هم نه فقط اثری کوتاه مدت داشته و شکم رو کوچیک نمی کنه، حتی این روش خطرناک ممکنه موجب شه چربی از شکم به بقیه نقاط حساس بدن مثل قلب برسه و تهدید جانی واسه فرد استفاده کننده از لیزر به وجود بیاره. ایشون تصریح می کنه: راه حل دائم و مطمئن واسه خلاص شدن از شکمای بزرگ پس از ازدواج، تغییر رفتار تغذیه ای و تغییر سبک زندگیه، طوریکه تلاش کنیم تا می تونیم ورزش کنیم، از غذاهای آماده، چرب، شیرین و حجیم کمتر استفاده کنیم و از همه مهم تر این که علم تغذیه ای مون رو درباره تاثیر مواد غذایی جور واجور بر سلامت بدن، بالاتر ببریم.

پارس ناز پورتال

وی توضیح می‌دهد: دو نفری كه با هم زندگی مشترك دارند، از لحاظ الگوی غذایی روی همدیگر تاثیر می‌گذارند و مثلا شاید برخی زوج‌ها در زندگی مجردی‌شان از غذاهای چرب یا شیرین كمتر استفاده كرده باشند، اما حالا با مشترك شدن غذاها، احتمال این‌كه یكی از زوج‌ها به طور ناخواسته به الگوی غذایی همسرش تمایل پیدا كند، بسیار زیاد است، به خصوص اگر آن الگوی غذایی موجب چاقی شود. به گزارش پارس ناز دكتر كورش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم‌های غذایی در همین رابطه می‌گوید که مساله چاقی شكم بعد از ازدواج بیشتر در كشورهای آسیایی و به خصوص در ایران دیده می‌شود، اما می‌توان با رعایت برخی نكات تغذیه‌ای، از این اتفاق جلوگیری كرد، چرا كه تغییر الگوی تغذیه‌ای پس از ازدواج، مهم‌ترین دلیل بزرگ‌شدن شكم آقایان است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به كمتر‌ شدن نقش ورزش در زندگی متاهلی مردان ایرانی می‌گوید: اغلب مردان ایرانی پس از ازدواج تلاش می‌كنند درآمد بیشتری كسب كنند و زمان بیشتری را در محل كار بگذرانند كه همین موضوع موجب می‌شود زمان كمتری را به ورزش اختصاص دهند و در نتیجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافه‌وزن می‌شوند. وی عنوان می‌كند: باید در نظر داشته باشیم كه غذا خوردن بیشتر در دوران نوجوانی و افزایش دریافت انرژی در این سن می‌تواند خود را به صورت افزایش قد نشان دهد، اما در مردان تازه ازدواج كرده كه مرحله بلوغ و افزایش قد را از سر گذرانده‌اند، این انرژی اضافه، خود را به صورت چاقی ناحیه شكمی نشان می‌دهد.

كاظمیان با تاكید بر این كه گذر از بلوغ جسمی، یكی از عوامل چاقی شكمی در مردان است، یادآور می‌شود: مردانی كه تازه ازدواج می‌كنند، معمولا به همان اندازه دوران نوجوانی‌شان غذا می‌خورند، ولی به همان اندازه دوران نوجوانی تحرك ندارند. اگر چه ازدواج كردن تنها به بلوغ جسمی زوج‌ها ارتباط ندارد و بلوغ فكری نیز نقش موثری در یك ازدواج موفق دارد، اما به طور طبیعی، ازدواج در مرحله‌ای اتفاق می‌افتد كه زوج‌ها مرحله بلوغ جسمی را گذرانده باشند. وی اظهار می‌كند: فشارهای مالی دوران متاهلی، استرس‌های پس از شروع زندگی مشترك و حتی عوامل ژنتیكی و وراثتی نیز در چاق‌شدن شكم تازه‌دامادها بی‌تاثیر نیست.

سلامتی و رابطه جنسی

چنانچه كسي را داريد كه برايتان اهميت قائل بوده و دوستتان دارد و در مقابل شما نيز براي وي اهميت قائل بوده و دوستش دارید، از لحاظ احساسي و جسمي نيز با يكديگر صميمي هستید، آن وقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و يا ابتلا به بيماري‌هاي گوناگون قرار خواهيد داشت. پلاسماي مني مردان حاوي هورمون‌هاي تحريك كننده غدد تيروئيد مي‌باشد، كه مي‌تواند باعث افزايش متابوليسم پايه در زنان و كاهش وزن آنان گردد. براي توليد مايع مني، پروستات و كيسه مني موادي همچون روي، اسيد سيتريك و پتاسيم را از خون مي‌گيرند و آنها را تا 600 برابر تغليظ مي‌كنند. نرخ مرگ و مير در افرادي كه 2 بار درهفته به ارگاسم مي‌رسند، نصف افرادي است كه در طول ماه تنها يك مرتبه ارگاسم را تجربه مي‌كنند.

پلاسماي مني (جذب شده از مخاط مهبل) حاوي روي، كلسيم و ديگر مواد معدني مي‌باشد كه از پوسيدگي دندان‌ها جلوگيري مي‌كند. هورمون پروستاگلاندين موجود در مني مردان بوسيله دستگاه تناسلي زنان جذب گرديده و باعث تعديل هورمون‌هاي زنانه مي‌شود. همچنين آداب برفراري رابطه جنسي، دو شريك جنسي را ملزم به رعايت اصول اوليه بهداشت از جمله مسواك زدن دندان‌ها مي‌كند. در اين بين هر عامل سرطان زاي موجود در خون نيز ممكن است به همراه اين مواد و به همين ميزان در پروستات تغليظ و انباشته گردد. کارشناسان حوزه سلامت به محاسن بسیاری زیاد رابطه جنسی اشاره نموده‌اند که در ادامه به 18 مورد از آنها خواهیم پرداخت.

زناني كه از لحاظ جنسي فعال بوده و شريك جنسي آنان نيز از كاندوم استفاده نمي‌كنند، كمتر مستعد افسردگي مي‌باشند. البته ثابت گرديده داشتن رابطه جنسي با چندين شريك جنسي مي‌تواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزايش دهد. انقباضات حين رابطه جنسي باعث تمرين و درگير شدن عضلات لگن، ران‌ها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سينه مي‌گردد. رابطه جنسي سالم در افزايش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) مي‌تواند تاثير بسزايي داشته باشد. داشتن بيش از 3 نوبت رابطه جنسي در طول هفته، ريسك ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را در مردان به نصف كاهش مي‌دهد. اين هورمون باعث انعطاف پذيري و لغزندگي بيشتر مهبل شده و زنان را در برابر بيماري‌هاي قلبي محافظت مي‌كند.

چاقی شکمی در مردان

طریقه درست انجام دراز و نشست : اگر به دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتماً با ورزش هایی كه بر روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شكم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممكن است روی چربی شكم اثری نداشته باشد. ورزش نکردن مرتب و روزانه ، انجام فعالیت های نشسته و مصرف کالری بیش از نیاز ، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود ؛ دراین صورت عضلات شکم ، سفتی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت تیوپ مانند در بالا و پایین ناف دیده میشود. رعایت نکات ذیل می تواند در کم شدن اندازه دور شکم موثر باشد : 1- نحوه تغذیه صحیح یعنی تقسیم کردن وعده های غذایی به 6 وعده (3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده یعنی 10 صبح،5-6 بعد از ظهر و 2 ساعت بعد از صرف شام) اولین عاملی است که میتواند در جلوگیری از چاقی بخصوص چاقی شکمی موثر باشد.

توجه داشته باشید حذف وعده صبحانه و به دنبال آن دیر ناهار خوردن باعث میشود اولا با ولع بیشتری غذا میل شود و ثانیا بدن انسان به علت کمبود مواد غذایی و احساس پدید آمدن قحطی دنباله دار تمام وعده غذایی مصرف شده را به شکل چربی در باسن،شکم،ران و پهلوها ذخیره کند. چاقی شكم در آقایون بعد از ازدواج بیشتر در كشورهای آسیایی و به خصوص در ایران دیده میشود، اما میتوان با رعایت برخی نكات تغذیهای، از این اتفاق جلوگیری كرد، چرا كه تغییر الگوی تغذیهای پس از ازدواج، مهمترین دلیل بزرگشدن شكم آقایان است. 7- به غیر از موارد بالا اصولا پیاده روی تند ( نه به حالت دویدن)بهترین روش برای سوختن چربی ها در ناحیه شکم می باشد که به مدت نیم ساعت صبح و نیم ساعت عصر انجام می گیرد اصولا انواع شنا و راه رفتن در آب کمک بسیاری در سوزاندن چربی ها میکند.

اغلب مردان ایرانی پس از ازدواج تلاش میكنند درآمد بیشتری كسب كنند و زمان بیشتری را در محل كار بگذرانند كه همین موضوع موجب میشود زمان كمتری را به ورزش اختصاص دهند و در نتیجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافهوزن میشوند. از نظر فرهنگی ما ایرانیان با کمال تاسف مردمان ورزشکاری نیستیم و عادت به ورزش کردن نداریم ، از این رو مشکل شلی و افتادگی ماهیچه ها تقریباً از شایعترین مشکلاتی است که در چاقی موضعی شکم بخصوص در اقایان قابل مشاهده است. اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شكم را تقویت نكنید، ممكن است اصلا از ظاهر شكم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شكم را زشت می نماید.

چاقی و رابطه جنسی

بعد از اینکه آن شخص ما را دوست داشت و ازدواج صورت گرفت و در قالب همسر در کنار ما قرار گرفت، خودمان را رها می‌کنیم و باور غلطی که در ذهن ‌داریم نیز کمک می‌کند که بگوییم او همسر من است و به هر حال با او خواهم بود؛ چه زیبا و خوش‌اندام باشم و چه نقطه متضاد آن، دیگر او مرا به همسری برگزیده است و حالا دیگر چه فرقی می‌کند که لاغرم یا چاق، صورت‌ام جوش دارد یا نه، سر و وضع‌ام مرتب است یا نامرتب؟!. زیرا برطبق مطالعه ای که در سال ۱۹۸۴ صورت گرفته بود و در مجله JAMA Internal Medicine نیز به چاپ رسید ، میانگین مدت زمان یک رابطه جنسی تنها ۶ دقیقه است! حال طبق مطالعه صورت گرفته و زمان میانگین به دست آمده میزان این کالری سوزی برای یک مرد ۷۰ کیلویی تنها ۲۱ کالری خواهد بود! بنابراین اگر رابطه جنسی تان در ۶ دقیقه خلاصه می شود، جایگزین کردن رفتن به باشگاه با رفتن روی تخت را کلا از ذهن تان پاک کنید.

در جواب میتوان گفت، زنان تازه ازدواج کرده هم دچار تغییر الگوی زندگی می‌شوند، اما از جهت علمی، همانطور که اشاره شد، تغییرات الگوی غذایی در خانم‌ها موجب تغییر در هورمون استروژن در آنها می‌شود و این عامل موجب می‌شود که تجمع چربی در تازه‌عروس‌ها در پایین تنه آنها اتفاق بیفتد، اما در مردان چون این هورمون نقشی ندارد، افزایش چربی به بزرگ‌تر شدن شکم مردان منجر می‌شود. دو نفری که با هم زندگی مشترک دارند، از لحاظ الگوی غذایی روی همدیگر تاثیر می‌گذارند و مثلا شاید برخی زوج‌ها در زندگی مجردی‌شان از غذاهای چرب یا شیرین کمتر استفاده کرده باشند، اما حالا با مشترک شدن غذاها، احتمال این‌که یکی از زوج‌ها به طور ناخواسته به الگوی غذایی همسرش تمایل پیدا کند، بسیار زیاد است، بخصوص اگر آن الگوی غذایی موجب چاقی شود.

اما لاغری موضعی واقعا معنا ندارد و حتی اگر با دستگاه‌های ماساژدهنده، اندازه شکم شما کمی کوچک‌تر شود، در دراز مدت باز هم شکم تان به شکل سابق برمی‌گردد؛ حتی روش لیپوساکشن (خارج‌کردن چربی از یک قسمت بدن با کمک دستگاه‌های مکش) نیز راه درمان بزرگی شکم نیست و این روش تنها در یک بازه کوتاه‌مدت، نتیجه‌اش باقی می‌ماند. با توجه به خطرات جانی برخی از این روش‌های کوچک‌کردن شکم، استفاده از لیزر برای از بین بردن چربی‌های شکم نیز نه تنها اثری کوتاه‌مدت داشته و شکم را کوچک نمی‌کند، حتی این روش خطرناک ممکن است موجب شود چربی از شکم به سایر نقاط حساس بدن مثل قلب برسد و تهدید جانی برای فرد استفاده کننده از لیزر به وجود بیاورد.

علت چاقی بعد از ازدواج

از طرف دیگر با تحریک اکسی توسین، اندورفین و سروتونین باعث بالا بردن کیفیت پوست و تحریک الاستیسیته پوستی شده و پوست شخص را با کیفیت تر می کند و روحیه چه مرد و چه زن را هم بالاتر می برد. بعضی از جملات نیز مثل اینکه “تو هر طوری باشی من دوست دارم” یا “چاق و لاغر برای من فرقی ندارد” که توسط پارتنر به فرد گفته می شود نیز بی تاثیر نیست و فرد کلا اندامش را رها می کند. نسرین دهقان مرد افزود: خیلی از افراد برای لاغر شدن به مشاورین تغذیه مراجعه می کنند و از این مشکل شاکی هستند که بعد از ازدواج دچار چاقی شده اند و باسن و سینه آنها بزرگ شده است. رفتارهای اشتباهی که بعد از ازدواج بوجود می آید و بی انگیزگی شخص و ترشح معیوب یا عدم ترشح هورمون های جنسی به اندازه کافی و یک رابطه جنسی بی کیفیت باعث ایجاد چاقی می شود.

این هورمون به عنوان هورمون اولیه برای ترشح هورمون های جنسی زنان و مردان است که در صورت کم بودن این هورمون در بدن، منجر به ایجاد اختلال در هورمون های جنسی دیگر می شود. ولی می توان گفت که مشکلات هورمونی تنها نقطه مشترک بین چاقی و رابطه جنسی دارد که می توان با انجام آزمایش سطح هورمون ها، خیال خودتان را از این موضوع راحت کنید. به گفته نسرین دهقان مرد کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، اینکه خیلی از افراد بعد از ازدواج دچار چاقی می شوند به خود افراد بستگی دارد و نه به معقوله ازدواج. این هورمون ها تاثیر زیادی روی بافت عضلانی و استخوانی شما دارد و از تحلیل رفتن عضلاتتان جلوگیری کرده و این یعنی یک متابولیسم یا سوخت و ساز بالاتر.

این هورمون از سه زیر هورمون به نام های استرون، استریول و استرادیول تشکیل شده که در ابتدا از تخمدان ها و بعد از آن از غدد فوق کلیوی ترشح می شوند. مهمانی های جدیدی که معمولا بعد از جشن عروسی دعوت می شوند باعث پر خوری آنها شده و همین رسیدگی فرد را به خودش کمتر می کند و باعث چاقی می شود. عملکرد این هورمون مانند هورمون استروژن است و باعث بلوغ جنسی می شود و همچنین بدن زنان را برای بارداری آماده می کند. کاهش هورمون پروژسترون در بدن باعث افزایش استروژن در بدن شده و منجر به ذخیره شدن چربی در قسمت های مختلف بدن می شود. نسرین دهقان مرد کارشناس تفذیه و رژیم درمانی آماده ارائه رژیم های غذایی به صورت غیر حضوری به شما عزیزان می باشد.

منبع

+ نوشته شده در جمعه 8 بهمن 1400ساعت 11:10 توسط ستار یکتا | | تعداد بازدید : 24

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]